dinsdag 11 januari 2011

Hooded sweater voor Bjarne

Zoals beloofd hierbij het einreslutaat van de hooded sweater voor Bjarne.
IK vond het patroon in een oude knippie. Het patroon was oorspronkelijk een jurkje of een trui met allerlei opstiksels e.d.


Zoals je zult begrijpen is dit niet helemaal mijn idee van een hooded sweater. Daarom heb ik een beetje gesleuteld aan het patroon, en met een beetje passen en meten is dit het eindresultaat.


Zoals jullie kunnen zien, is het model niet erg gewillig. Hij vond het veel te gezellig met papa op het grote bed. Nou ja, het gaat om het idee, toch?

Nu wil ik graag ook mijn goede voornemens met jullie delen op het gebied van naaisels. Dit jaar, of liever gezegd, in de komende drie maanden wil ik heel graag mijn lijstje afwerken.
Dit staat er op mijn lijstje:
- Een tafeltent, voor Bjarne zijn eerste verjaardag.
- een vlaggenlijn van rupsje nooitgenoeg stof, voor dezelfde verjaardag.
- een quilt van rupsje nooitgenoeg stof.
- alle patronen uit het boek "weekend sewing"

Dat laatste gaat natuurlijk niet lukken, hoewel ik al een patroon heb kunnen maken. Erg leuk!
De stof van rupsje nooitgenoeg heb ik besteld in Amerika en Engeland. Hopelijk is het voor 20 januari binnen, dan gaan we weer starten met ons ouwe wijfen cluppie, en op de eerste avond gaan we een vlaggenlijn maken.

Zodra de stof binnen is, laat ik het hier aan jullie zien.

Liefs

Geen opmerkingen:

Een reactie posten